مقالات

خواص سنگ تورمالین طبیعی چیست؟ تشخیص تورمالین اصل

مقاله تشخیص سنگ تورمالین سیاه

جامع ترین مقاله درباره سنگ تورمالین اصل و طبیعی

سنگ تورمالین یکی از گوهرهای جذاب و معروف است که در جواهرسازی و طلاسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص سنگ تورمالین طبیعی، توجه افراد با دسته‌ها و انواع گوناگون خود جلب کرده است.اما کمتر کسی اطلاعات کاملی درباره این سنگ دارد. در این مقاله، به معرفی انواع سنگ تورمالین، خواص آن، مکان‌های بهترین معادن و راه‌های تشخیص تورمالین اصل و تقلبی خواهیم پرداخت. همچنین، یک افسانه جالب در مورد تورمالین نیز روایت می‌شود.

 

1. انواع سنگ تورمالین: سنگ تورمالین از گروه سیلیکات‌ها بوده و معمولاً به صورت بلورهایتورمالین اصلی چه رنگ هایی دارد؟ مختلف شکل می‌گیرد. انواع مختلف آن شامل:

  • تورمالین سیاه: همچنین با نام “شور-schorl” شناخته می‌شود و معمولاً در تمام جهان یافت می‌شود. با کیفیت ترین نمونه ای سنگ در چین و لهستان یافت میگردد. تقاضای بالای این رنگ به دلیل خواص سنگ تورمالین سیاه بوده که در این مقاله به آن میپردازیم.

 

  • تورمالین سبز: به عنوان “وردلیت-verdelite” نیز شناخته می‌شود و دارای طیف مختلفی از سبز می‌باشد. این نمونه از تورمالین نسبتا کمیاب بوده و عمدتا در معادن برزیل و آمریکا یافت میشود.

 

  • تورمالین صورتی: معمولاً به نام “پینک تورمالین-pink tourmaline” شناخته می‌شود و دارای رنگ‌های صورتی متنوع است. تورمالین صورتی از کمیاب ترین نمونه های موجود بوده و در معادن آفریقا و کالیفرنیا یافت میگردد.

 

2. خواص سنگ تورمالین طبیعی : سنگ تورمالین به عنوان سنگ ضداسترس شناخته میشود.

طبق تحقیقی که از سال 2009 در حال انجام است، امروزه با افزایش مصرف وسایل دیجیتال، نوع جدیدی از استرس ناشی از امواج الکترومغناطیس شایع شده، که استرس دیجیتالی نام دارد.

از جمله علائم این استرس ایجاد مشکلات پوستی، سردرد، بدخوابی و … میباشد.

نحوه تشخیص تورمالین سیاه، نحوه شارژ سنگ تورمالین سیاه، خواص سنگ تورمالین سیاه

 تورمالین سیاه به دلیل وجود ترکیبات آهن دار از طریق تصفیه فرکانس های منفی و مخرب وسایل الکترومغناطیسی همچون موبایل، استرس های ناشی از این وسایل را به حداقل رسانده و در صورت استفاده مداوم میتواند کاهنده استرس باشد. از خواص این سنگ میتوان به 

  • تسکین استرس و افزایش سلامت روحی
  • بهبود دقت حواس و افزایش تمرکز
  • کاهش تنش روحی و ایجاد تعادل احساسی
  • تصفیه فرکانس های منفی و مخرب دیجیتال

 

 

3. تشخیص تورمالین اصل و تقلبی: برای بهترین روش تشخیص تورمالین اصل از تقلبی، آزمایش سنگ یا خرید از فروشگاه های معتبر میباشد. از روش های خانگی تشخیص تورمالین اصل میتوان به:

  • تست سختی بر روی شیشه : در این روش سنگ تورمالین را روی شیشه میکشیم. سنگ تورمالین طبیعی به دلیل سختی بالاتر از شیشه (بین 7 تا 7.5 در مقیاس موس) میتواند شیشه را به راحتی مخدوش کند.
  • تست چگالی: سنگ تورمالین سیاه به دلیل وجود ترکیبات فلزی، به نسبت حجم خود از وزن بالاتری نسبت به نمونه شیشه یا رزینی دارد. به همین علت یکی دیگر از راه های تشخیص تورمالین اصل در خانه تست چگالی آن است.

 

4. بهترین معادن سنگ تورمالین: معادن تورمالین در نقاط مختلفی از جهان وجود دارند. به عنوان مثال، معادن مهم تورمالین در کشورهایی مانند برزیل، موزامبیک، افغانستان و آمریکا قرار دارند. اما انتخاب بهترین معدن بستگی به نوع و رنگ تورمالین مورد نظر دارد. برای مثال همانطور که گفتیم تورمالین سیاه چینی و لهستانی بالاترین کیفیت را دارند اما معادن این دو کشور غنی از تورمالین رنگی با کیفیت نمیباشد.

 

افسانه سنگ تورمالین سیاه

5. افسانه درباره تورمالین: یکی از افسانه‌های مشهور در مورد تورمالین مربوط به قرن هفتم در ترکیه است. افسانه می‌گوید که خورشید تمام زمین های آلوده به گناه زمین را به آتش کشید تا آنها را تطهیر نماید. سنگی از میان خاکستر خارج شد، تورمالین سیاه، نماد پاکی معنوی و از بین برنده انرژی منفی گردید.

سنگ تورمالین با تنوع رنگ‌ها و خواص خود یکی از سنگ‌های محبوب در جواهرسازی است. با شناخت درست انواع مختلف تورمالین، تشخیص سنگ اصلی از تقلبی و انتخاب بهترین معادن، شما می‌توانید از این گوهر زیبا و خواص عالی آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *