مقالات

خواص عقیق سیاه چیست؟ تشخیص عقیق اصل

مقاله خواص سنگ عقیق سیاه

نحوه تشخیص عقیق سیاه اصل و هرآنچه باید درباره آن بدانید.

بدون شک، عقیق سیاه یکی از سنگ های محبوب در جهان جواهرسازی است. این سنگ قیمتی به عنوان یک نماد از زیبایی و ارزش شناخته می‌شود و خواص زیادی دارد که می‌توانند برای فردی که آن را می‌پوشد، مفید باشند. در این مقاله، به بررسی خواص عقیق سیاه، تشخیص سنگ عقیق اصل، و راهنمای خرید دستبند عقیق سیاه برای آقایان می‌پردازیم.

خواص عقیق سیاه چیست؟ :خواص سنگ عقیق سیاه چیست؟

عقیق سیاه به عنوان یک سنگ قیمتی خاص، خواص فراوانی دارد، که میتوان به از مهمترین خواص شناخته شده آن به موارد زیر اشاره داشت

  • افزایش اعتماد به نفس: عقیق سیاه به افراد کمک می‌کند تا اعتماد به نفس بیشتری به خود داشته باشند و در مواجهه با چالش‌های زندگی بهتر عمل کنند.

 

  • تعادل احساسی: این سنگ به تعادل احساسی کمک می‌کند و از مشکلات روانی و استرس کاهش می‌دهد.

 

  • تقویت انرژی مثبت: عقیق سیاه انرژی مثبت را تقویت کرده و انرژی منفی را از بین می‌برد.

 

 

 

تشخیص عقیق سیاه اصل: نمونه های تقلبی عقیق سیاه اکثرا از جنس شیشه رنگ شده و یا رزین هستند در نتیجه برای اطمینان از اصالت عقیق سیاه، به موارد زیر توجه کنید:

دستبند سنگ عقیق سیاه

  • رنگ و الگوها: عقیق سیاه معمولاً رنگ‌های تیره‌ای دارد، مثل سیاه و قهوه‌ای تیره. الگوهای طبیعی و خطوط زیبایی نیز در سنگ قابل مشاهده هستند. مهمترین فاکتور در تشخیص اصل بودن این سنگ عدم منظم بودن طرح ها و الگو ها در سنگ عقیق سیاه میباشد. به گونه ای که نمونه های تقلبی عمدتا دارای طرح های منظم و مصنوعی هستند.
  • شفافیت: این سنگ معمولاً تاریک و نسبت به نور تا حدی شفافیت دارد، اما تماماً شفاف نیست. 
  • عدم یکنواختی عقیق سیاه: در صورتی که بافت درونی سنگ کاملا یکنواخت و یکسان باشد میتوان به اصل بودن سنگ عقیق شک کرد. سنگ عقیق طبیعی و اصل در نقاط مختلف دارای تفاوت در بافت بوده و مانند عقیق های مصنوعی و تقلبی یکنواخت نمیباشد.

راهنمای خرید دستبند عقیق سیاه برای آقایان:

برای خرید دستبند عقیق سیاه با کیفیت و اصالت، این موارد را مد نظر داشته باشید:

  • منبع خرید: از مغازه‌ها و فروشگاه‌های جواهرات معتبر، با سابقه و با ضمانت بازگشت وجه برای اصالت محصول خرید کنید.

 

  • در نظر گرفتن خاصیت ها: یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید دستبند عقیق سیاه باید در نظر داشته باشید. خواص عقیق سیاه است، به طوریکه سنگی را تهیه کنید که بیشتر نیاز روحی و معنوی شما را برطرف میکند.

 

  • انتخاب سنگ: مطمئن شوید که سنگ عقیق سیاه اصلی و با کیفیت باشد. در صورتی که به اصل بودن سنگ مشکوک شدید، از متخصص برای تشخیص اصالت کمک بگیرید.

 

  • مواد ساخت: مهمتر از کیفیت سنگ عقیق اصل، متریال و مواد اولیه ساخت محصول است. هرچقدر که سنگ شما با کیفیت باشد در صورتی که دستبند شما دوام نداشته باشد بی فایده بوده و حتی ممکن است باعث آسیب به سنگ عقیق شما باشد.

***

 عقیق سیاه با خواص منحصر به فردش و جذابیت طبیعی، انتخابی عالی برای دستبند مردانه است. اگر از فروشگاه های معتبر و با ضمانت تهیه شود. ما در فروشگاه زیورآلات هـ تمامی محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا ارائه کردیم و در صورت اثبات تقلبی بودن محصول تمام وجه + جریمه عودت داده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *