مقالات

خواص سنگ آمیتیست چیست؟ تشخیص آمتیست اصل +راهنمای خرید دستبند آمتیست

مقاله خواص سنگ آمتیست طبیعی
خرید دستبند سنگ آمتیست / خواص سنگ آمتیست / نحوه تشخیص آمتیست اصل

سنگ آمیتیست از جمله سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی است که به دلیل زیبایی و خواص ارزشمندش، محبوبیت زیادی در جواهرسازی و دکوراسیون دارد. این مقاله به معرفی خواص سنگ آمتیست، نحوه تشخیص کیفیت، تشخیص آمتیست اصل و راهنمای خرید دستبند آمیتیست می‌پردازد.

خواص سنگ آمیتیست

سنگ آمتیست به عنوان سنگ مقدس آرامش و آرامبخشی شناخته می‌شود. این سنگ دارای خواص

 روانی و جسمی زیادی است:

خواص سنگ آمتیست چیست؟

خواص انرژیکی سنگ آمتیست اصل و طبیعی

  • تعادل احساساتی: به جرات میتوان گفت این خاصیت یکی از منحصر به فرد ترین خواص سنگ آمتیست بوده که تقریبا در هیچ سنگ دیگری نمیتوانید آن را بیابید. آمتیست به تعادل احساسات و کنترل عصبانیت و خشم کمک می‌کند.

 

  • تسکین استرس و اضطراب: آمتیست گونه ای از خانواده سنگ کوارتز بوده و به همین دلیل خاصیت ضد استرسی دارد. شما با کمک این سنگ و تمارینی که در اختیارتان قرار داده میشود میتوانید رشد چشم گیری در ساخت آرامش ذهنی خود داشته باشید.

 

  • تقویت تمرکز و ذهنیت: این سنگ می‌تواند تمرکز را افزایش دهد و به بهبود تصمیم‌گیری‌های روزمره کمک کند.

 

 

تشخیص کیفیت سنگ آمتیست


برای تشخیص کیفیت سنگ آمتیست، به این موارد توجه کنید:

چگونه آمتیست اصل را تشخیص دهیم؟

تست نور برای تشخیص کیفیت و اصالت سنگ آمتیست

  • رنگ: آمتیست‌های کیفیت بالا دارای رنگ بنفش یا بنفش تیره هستند، هر چقدر سنگ آمتیست شما تیره ترباشد از کیفیت بالاتری برخوردار است. البته این مورد در صورتی صادق است که آمتیست بهسازی یا رنگ شده نباشد.

 

  • شفافیت: هرچقدر آمتیست شما از شفافیت بالاتری برخوردار باشد کیفیت بالاتری دارد، در بازار ایران اصطلاحا به سنگی که شفافیت بالایی دارد آبدار میگویند. 

 

  • خطوط و ترک‌ها: ترک‌ها و خطوط آشکار در سنگ‌ها کیفیت و ارزش سنگ را پایین می آورند. اما در نظر داشته باشید که یک سنگ کاملا بدون ترک و خطوط یا ارزش بسیار بالایی دارد و یا اصل نیست.

 

  •  قطع و شکل: قطعات با شکل منظم و بدون نقص ارزش بیشتری دارند. البته این مورد برای بلور های کامل آمتیست صدق میکند و راف آمتیست عمدتا شکل منظمی ندارد.

 

 

تشخیص آمیتیست اصل


تشخیص سنگ آمتیست طبیعی نیازمند تجربه و دیدن چند صد باره نمونه های اصل و تقلبی میباشد، اما نشانه هایی وجود دارد که میتوان از آنها برای افزایش دقت تشخیص کمک گرفت:

  • بافت سنگ: سنگ آمتیست طبیعی بر خلاف نمونه های گلس و پلاستیکی دارای بافت بوده و کاملا شفاف نیست و شما میتوانید ترک هایی کوچک و گاها شاخصه رنگین کمانی را بر آن مشاهده کنید.
  •  تست نور: با استفاده از چراغ فلش، نور را از سنگ عبور دهید؛ آمتیست اصل، در نقاط مختلف دارای طیف رنگی بنفش روشن و تیره و گاها نقاطی شفاف است. یکنواختی رنگ میتواند یکی از علائم تقلبی بودن باشد.
  • گواهی‌نامه: سعی کنید از فروشگاه های معتبر که محصولات خود را با کارت گارانتی و ضمانت اصالت ارائه میدهند، سنگ خود را تهیه کنید.

 

ما در فروشگاه زیورآلات هـ تا یکسال ضمانت اصالت محصول ارائه کرده و در صورت اثبات خلاف آن تمام مبلغ سفارش+ جریمه عودت خواهد شد

 

راهنمای خرید دستبند آمتیست

  • انتخاب طراحی: دستبندی انتخاب کنید که با سلیقه شما مطابقت دارد.
  • متریال و کیفیت: مطمئن شوید که سنگ‌ها و متریال دستبند از کیفیت مناسبی برخوردارند.
  • گواهی‌نامه: از وجود گواهی‌نامه اصالت محصول اطمینان حاصل کنید.

نتیجه‌گیری:
سنگ آمتیست با خواص روانی و جسمی خود یکی از جذاب‌ترین سنگ‌های قیمتی است. با تشخیص کیفیت و اصالت، می‌توانید از خرید دستبند آمتیست با اطمینان بیشتری لذت ببرید و از خواص این سنگ مفید بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *